Volume 47, Issue 3 (2019) July - September 2019
Articles
Framework of Teaching Process Based on STEM Education and Communicative Approaches to Enhance Communication Abilities of Kindergarteners(กรอบแนวคิดของกระบวนการเรียนการสอนตามแนวคิดสะเต็มศึกษาและการสอนภาษาเพื่อการสื่อสาร เพื่อส่งเสริมความสามารถในการสื่อสารของเด็กอนุบาล)
Kanjana Silpakityan and Worawan Hemchayart
A Development of Indicators of Living Together with Care in Urban Communities(การพัฒนาตัวบ่งชี้การอยู่ร่วมกันอย่างเกื้อกูลในชุมชนเมือง)
Kittikantaphong Sribuawnarm
An Academic Management Model of the Secondary School under the Office of Basic Education Commission to Promote Analytical Thinking Ability Development of Learners(รูปแบบการบริหารงานวิชาการของโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดสํานักงานคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน เพื่อสนับสนุนการพัฒนาความสามารถในการคิดวิเคราะห์ของผู้เรียน)
Kiatisak Sasut and Weerawat Utairat
CU Flipped Smart: Research-Based Innovation for Learning in the 21st Century(CU Flipped Smart: นวัตกรรมจากฐานการวิจัยสําหรับการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21)
Jintavee Khlaisang
Transformation Management Affecting Personnel Administration in Rajamangala University of Technology Thanyaburi(การบริหารการเปลี่ยนแปลงที่ส่งผลต่อการบริหารงานบุคคล ในมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี)
Cherintip Israngkool Na Ayu Thaya and Surachai Sikkhabandit
Effects of “Moderate Class More Knowledge” Activity on Sex Education Using Affective Domain on Appropriate Sexual Values in Thai Society(ผลการใช้กิจกรรม “ลดเวลาเรียน เพิ่มเวลารู้” เรื่องเพศศึกษา โดยใช้แนวคิดการพัฒนาด้านจิตพิสัยที่มีต่อค่านิยมทางเพศที่เหมาะสมกับสังคมไทย)
Chatchawan Jungkarng and Jintana Sarayuthpitak
A Development of Instructional Process in Free Play Activities Based on Tools of the Mind and Brain Based Learning Approaches to Enhance Executive Functions of Kindergarteners(การพัฒนากระบวนการเรียนการสอนกิจกรรมเสรีตามแนวคิดเครื่องมือทางปัญญาและการเรียนรู้โดยใช้สมองเป็นฐานเพื่อเสริมสร้างเอ็กเซ็กคิวทีฟฟังก์ชันส์ของเด็กอนุบาล)
Dusadee Ooppakarn and Udomluck Kulapichitr
Learning Analytics: The Relationship between Cultural Differences and Online Behaviors(การวิเคราะห์การเรียนรู้: ความสัมพันธ์ระหว่างความแตกต่างทางวัฒนธรรมและพฤติกรรมออนไลน์)
Patiphan Pholmat and Chaklam Silpasuwanchai
The Development of Vocational Competency-Based Learning Management System(การพัฒนาระบบการจัดการเรียนรู้เชิงวิชาชีพแบบฐานสมรรถนะ)
Parwapun Khamtu
Concepts about Basic Astronomy of Students in Elementary Level: A Case Study of a Hmong Ethnic Group(การพัฒนารูปแบบการเรียนการสอนตามแนวคิดการเรียนรู้แบบสืบสอบร่วมกับแนวคิดมโนทัศน์ดาราศาสตร์พื้นฐานของนักเรียนระดับชั้นประถมศึกษา: กรณีศึกษากลุ่มชาติพันธุ์ม้ง)
Wasupong Iwang and Kreetha Kaewkhong
The Application of Flipped Classroom Learning for Developing Teaching Readiness of Early Childhood Student Teachers(การประยุกต์ใช้การเรียนรู้แบบห้องเรียนกลับทางเพื่อพัฒนาความพร้อมในการสอนของนักศึกษาสาขาวิชาการศึกษาปฐมวัย)
Wanlapa Sathiraphan and Patcharat Laorpaksa
การศึกษาตามอัธยาศัย : แนะนําหนังสือ
ณิชาภัทร โทนรัตน์