Volume 47, Issue 4 (2019) October - December 2019
Articles
A Study of Out-of-Class English Language Listening Activities of Lower Secondary School Students(การศึกษาการทํากิจกรรมภาษาอังกฤษนอกห้องเรียนด้านการฟังของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น)
Kanyanee Phuangsua and Ruedeerath Chusanachoti
A Visualization System using Positive Reinforcement Theory to Develop Problem-Solving Skills and Self-Esteem in Young College-Educated Farmers(ระบบวิชวลไลเซชันตามทฤษฎีการเสริมแรงทางบวก เพื่อพัฒนาทักษะการคิดแก้ปัญหาและส่งเสริมความภาคภูมิใจในตนเองของเกษตรกรรุ่นใหม่)
Kanjanida Kittisuban and Jintavee Khlaisang
Development of an Instructional Process Based on Mathematical Modeling and Scaffolding Approaches to Enhance Mathematical Problem Solving and Representation Abilities of Lower Secondary School Students(การพัฒนากระบวนการเรียนการสอนตามแนวคิดการสร้างแบบจําลองทางคณิตศาสตร์และแนวคิดการเสริมต่อการเรียนรู้ เพื่อส่งเสริมความสามารถในการแก้ปัญหาและการใช้ตัวแทนทางคณิตศาสตร์ของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้น)
Kulnida Pluempitiwiriyawej and Aumporn Makanong
Democratic Skill Development for Young Children: A Survey Research(การพัฒนาทักษะประชาธิปไตยสําหรับเด็กปฐมวัย: การวิจัยเชิงสํารวจ)
Cheerapan Bhulpat and Jiraporn Rodpuang
The Transformational Management Model for Enhancing Effective Operation of Special Education Centers under the Office of the Special Education Administration(รูปแบบการบริหารการเปลี่ยนแปลงที่มีประสิทธิผลของศูนย์การศึกษาพิเศษ สังกัดสํานักบริหารงานการศึกษาพิเศษ)
Chaiyaporn Pannoi and Weerawat Uthairat
Development of a Conceptual Framework for an Organizational Provision with an Integration Task-Based Approach for English Vocabulary Understanding among Kindergarteners(การพัฒนากรอบแนวคิดกระบวนการการจัดประสบการณ์โดยบูรณาการแนวการสอนแบบเน้นงานปฏิบัติที่มีต่อความเข้าใจคําศัพท์ภาษาอังกฤษให้กับเด็กอนุบาล)
Thunvarat Hosupha and Worawan Hemchayart
An Analysis of the Conditions, Needs, and Problems faced by Youth When Accessing Lifelong Learning Resources in the Areas Surrounding Chulalongkorn University(สภาพปัญหาและความต้องการการบริการแหล่งการเรียนรู้ตลอดชีวิตในพื้นที่รอบจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยของเยาวชน)
Prakaidow Kaewchaithen and Archanya Ratana-Ubol
An Analysis of Essential Life Skills to Enhance Social Inclusion Education of Underprivileged Children(การวิเคราะห์ทักษะชีวิตที่จําเป็นของเด็กด้อยโอกาสสําหรับการจัดการศึกษาเพื่อเสริมสร้างการยอมรับเป็นสมาชิกของสังคม)
Phuriwat Khamaikawin and Ubonwan Hongwittayakorn
Causal Factors of Educational Supervision Influencing Competencies of Teachers in the Opportunity Expansion Schools under the Pracharath School Project(ปัจจัยเชิงสาเหตุของการนิเทศที่มีอิทธิพลต่อสมรรถนะครูที่สอนในโรงเรียนขยายโอกาสทางการศึกษาโครงการโรงเรียนประชารัฐ)
Marut Tasanagorakool and Jurairat Sudrung
Effects of Health Education Learning Mamagement Using Pprductivity-Based Instructional Model on Learning Achivement and Ability to Create Health Innovation Media of Tenth Grade Students(ผลการจัดการเรียนรู้วิชาสุขศึกษาโดยใช้รูปแบบการเรียนการสอนเชิงผลิตภาพที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนและความสามารถในการสร้างสื่อนวัตกรรมทางสุขภาพของนักเรียนมัธยมศึกษาปีที่ 4)
Wachiravit Changkeaw and Jintana Sarayuthpitak
The Effect of Buddhist Group Counseling to Develop the Excellent Achievement Motivation for Undergraduate Students( ผลของการปรึกษาแบบกลุ่มตามแนวพุทธศาสตร์ต่อการพัฒนาแรงจูงใจใฝ่ความเป็นเลิศของนักศึกษาระดับปริญญาตรี)
Varangkana Somanandana and Phaisarn Yamwong
Effective Marketing Strategies for the Management Private Kindergarten Schools in Bangkok(กลยุทธ์การดําเนินงานทางการตลาดที่ส่งเสริมการบริหารโรงเรียนอนุบาลเอกชนที่มีประสิทธิผลในเขตกรุงเทพมหานคร)
Anongnart Ratsirijan and Weerawat Uthairat
Creative Use of Technology to Foster Young Children in the 21st Century(การใช้เทคโนโลยีอย่างสร้างสรรค์ ปลูกปั้นเด็กปฐมวัยในศตวรรษที่ 21)
Acarapol Chaiyachok
Misconceptions and Mistakes in Mathematics on Inequality of Ninth Grade Students(มโนทัศน์ที่คลาดเคลื่อนและข้อผิดพลาดทางการเรียนคณิตศาสตร์เรื่องอสมการของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3)
Akkarapon Promtrud and Uthen Pumsanthia
Evaluation of an Early Childhood Teacher Education Curriculum in Lao People's Democratic Republic (Lao PDR)(การประเมินหลักสูตรสร้างครูปฐมวัยในสาธารณรัฐประชาธิปไตยประชาชนลาว)
Udomluck Kulapichitr
แนะนําหนังสือ
ณิชาภัทร โทนรัตน์