Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD)
Other Title (Parallel Title in Other Language of ETD)
คุณลักษณะของแหล่งสาร ทัศนคติ และความตั้งใจซื้อสินค้าแฟชั่นที่ใช้ในการโฆษณาแบบไม่แบ่งแยก
Year (A.D.)
2022
Document Type
Independent Study
First Advisor
Napawan Tantivejakul
Faculty/College
Faculty of Communication Arts (คณะนิเทศศาสตร์)
Degree Name
Master of Arts (Communication Arts)
Degree Level
Master's Degree
Degree Discipline
Strategic Communication Management
DOI
10.58837/CHULA.IS.2022.53
Abstract
This research was conducted in a quantitative manner. The research objectives were to explore and to test the relationships of source characteristics, attitudes toward inclusive advertising of fashion products and purchase intention toward fashion product with inclusive advertising among generation Z and Y with an inclusive model, Asianna Scott as a research subject. 213 respondents were acquired in total. The findings showed that Miss Scott received a positive score in all characteristics. The respondents indicated that they would have a positive attitude toward inclusive fashion advertising. The respondents also revealed that they would have a positive purchase intention toward fashion product that featured inclusive fashion advertising as well. In terms of relationships between variables, there were positive relationships among every variable. the findings were discussed further in more detail in this study.
Other Abstract (Other language abstract of ETD)
การวิจัยในครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาและ ทดสอบความสัมพันธ์ของ คุณลักษณะของพรีเซนเตอร์ของสื่อโฆษณาแบบไม่แบ่งแยก ทัศนคติของผู้บริโภคต่อสื่อโฆษณาแบบไม่แบ่งแยกและ ความตั้งใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคต่อสินค้าแฟชั่นที่ใช้สื่อโฆษณาแบบไม่แบ่งแยก ผ่านแบบสอบถามที่มีนางแบบ อาเซียนนา สก็อต เป็นตัวอย่างสำหรับการทดสอบ กับกลุ่มตัวอย่าง 213 คน ซึ่งผลจากการศึกษาแสดงให้เห็นว่า นาง สก็อต มีคุณลักษณะของพรีเซนเตอร์ของสื่อโฆษณาในทุกๆด้าน ทางกลุ่มตัวอย่างยังมีทัศนคติในเชิงบวกกับสื่อโฆษณาแฟชั่นแบบไม่แบ่งแยก และยัง มีความตั้งใจซื้อ ต่อสินค้าแฟชั่นที่มีสื่อโฆษณาแบบไม่แบ่งแยกอีกด้วย ในแง่ของความสัมพันธ์ ทุกตัวแปร ต่างมีสัมพันธ์เชิงบวกต่อกันและกัน
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivative Works 4.0 International License.
Recommended Citation
Skuldist, Diskul, "Source characteristics, attitude, and purchase intention toward fashion product with inclusive advertising" (2022). Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD). 8135.
https://digital.car.chula.ac.th/chulaetd/8135