Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD)
Other Title (Parallel Title in Other Language of ETD)
Graphic design for health-conscious brand by using cute marketing strategy
Year (A.D.)
2021
Document Type
Independent Study
First Advisor
ปวินท์ บุนนาค
Faculty/College
Faculty of Fine and Applied Arts (คณะศิลปกรรมศาสตร์)
Department (if any)
Department of Creative Arts (ภาควิชานฤมิตศิลป์)
Degree Name
ศิลปกรรมศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level
ปริญญาโท
Degree Discipline
นฤมิตศิลป์
DOI
10.58837/CHULA.IS.2021.311
Abstract
งานวิจัยการออกแบบเรขศิลป์เพื่อแบรนด์สุขภาพ โดยใช้กลยุทธ์การตลาดแบบน่ารัก มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาและสร้างแนวการออกแบบเรขศิลป์เพื่อแบรนด์สุขภาพ โดยใช้กลยุทธ์การตลาดแบบน่ารัก เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยมีดังต่อไปนี้ 1.)วิเคราะห์ข้อมูลแบรนด์ Plant-Based Food ในไทย 2.)สัมภาษณ์เชิงลึกกลุ่มตัวอย่าง Millennials ที่ทาน Plant-Based Food 3.)แบบสอบถามผู้เชี่ยวชาญเพื่อพิจารณาสารที่ใช้สื่อสารการออกแบบ 4.)แบบสอบถามกลุ่มตัวอย่างเพื่อหาสาร บุคลิกภาพ และชื่อแบรนด์ที่เหมาะสม 5.)วิเคราะห์ข้อมูลของมาสคอตและทฤษฎีความน่ารัก 6.)วิเคราะห์ข้อมูล 2021-22 Graphic Design and Packaging Trends 7.)สัมภาษณ์ผู้เชี่ยวชาญเกี่ยวกับการวิเคราะห์ข้อมูล ผลการวิจัยพบว่า 1.)สื่อที่เหมาะสม ได้แก่ สื่อสารความน่ารักผ่าน Mascot หรือ Character 2.)สารที่มีความเหมาะสมมากที่สุด ได้แก่ Fun in the Garden และบุคลิกภาพ คือ Natural (ดูเป็นธรรมชาติ), Lively (มีชีวิตชีวา), Enjoyable (สนุกสนาน) 3.)แนวทางการออกแบบเรขศิลป์ที่เหมาะสม Mascot ได้แก่ คนหรือสัตว์ และด้านทฤษฎีความน่ารัก กลมมน, ศรีษะใหญ่, เหมือนเด็ก, ตาโต, เรียบง่าย, ขนาดเล็ก, แก้มยุ้ย, ลำตัวอวบ, ไร้เดียงสา, น่าทะนุถนอม และด้านตัวอักษร San-Serif, Graphic Illustrations และ Muted Color Palettes
Other Abstract (Other language abstract of ETD)
The research of graphic design for health-conscious brand by using cute marketing strategy was aimed at research and creating graphic design concept guidelines for health-conscious brand by using a cute marketing strategy. The tools for research are as follows: 1.)Analyze of Plant-Based food brands in Thailand 2.)Insights interview a sample of millennials who eat Plant-Based food 3.)Interview design experts for concept and mood and tone to design 4.)Survey a sample of millennials for concept and mood and tone to design and brand name 5.)Analyze the data of mascots with cute strategy 6.)Analyze 2021-22 Graphic Design and Packaging Trends 7.)Interview design experts about data analysis. Research results indicate that: 1.)Get suitable how to communicate cuteness through the design of a mascot or character. 2.)Get a suitable design concept, which is “Fun in the Garden” and mood and tone: Natural, Lively, and Enjoyable. 3.)Get a suitable mascot style: a human or animal and cute strategy: round shape, big head, look like a child, big eyes, simple, small size, chubby cheeks, plump body, look Innocent and cherish and get a suitable graphic design style: San-Serif, Illustrations, and Muted color palettes.
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivative Works 4.0 International License.
Recommended Citation
กาญจนวัฒนกูล, ชนนิกานต์, "การออกแบบเรขศิลป์เพื่อแบรนด์สุขภาพโดยใช้กลยุทธ์การตลาดแบบน่ารัก" (2021). Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD). 7927.
https://digital.car.chula.ac.th/chulaetd/7927