Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD)

Other Title (Parallel Title in Other Language of ETD)

พฤติกรรมผู้บริโภคชาวจีนต่อแคมเปญตราสินค้าร่วมของเฮย์ที

Year (A.D.)

2020

Document Type

Independent Study

First Advisor

Saravudh Anantachart

Faculty/College

Faculty of Communication Arts (คณะนิเทศศาสตร์)

Degree Name

Master of Arts (Communication Arts)

Degree Level

Master's Degree

Degree Discipline

Strategic Communication Management

DOI

10.58837/CHULA.IS.2020.101

Abstract

The objective of this research was to study Chinese consumer behaviors on Heytea's co-branding campaigns (i.e., Dove, Kiehl's, and Fenty Beauty). Based on the quantitative research approach, two hundred and six Heytea's current millennial consumers, aged between 20 and 40 years old in China, who had purchased Heytea's products in the past six months, were asked to complete online questionnaires, to study their perception, attitude, and behavioral intention. The findings illustrated that most respondents had favorable perceptions on Heytea. For co-branding campaigns, most respondents felt Kiehl's and Fenty Beauty had more distinctive brand identity than Dove, resulting in less positive attitudes toward Dove brand. In addition, most respondents had positive attitudes and behavioral intentions on all three co-branding campaigns.

Other Abstract (Other language abstract of ETD)

งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมของผู้บริโภคชาวจีนต่อแคมเปญตราสินค้าร่วมของเฮย์ที (ตราสินค้าโดฟ คีลส์ และเฟนตี้ บิวตี้) โดยใช้วิธีการวิจัยเชิงสำรวจ เก็บข้อมูลออนไลน์ ด้วยแบบสอบถาม จากผู้บริโภคมิลเลนเนียลชาวจีน ที่อาศัยอยู่ในประเทศจีน อายุระหว่าง 20 ถึง 40 ปี จำนวน 206 คน โดยต้องเป็นผู้ที่ซื้อผลิตภัณฑ์ของเฮย์ทีในช่วง 6 เดือนที่ผ่านมา เพื่อศึกษาในเรื่องของการรับรู้ ทัศนคติ และความตั้งใจในการบริโภค ผลการวิจัยพบว่า ผู้บริโภคส่วนใหญ่มีการรับรู้และชื่นชอบเฮย์ที นอกจากนั้น สำหรับแคมเปญตราสินค้าร่วมของเฮย์ที พบว่า ผู้บริโภคส่วนใหญ่รู้สึกว่า คีลส์ และ เฟนตี้ บิวตี้ มีเอกลักษณ์ของตราสินค้าที่โดดเด่นกว่า โดฟ ส่งผลให้เขาเหล่านั้นมีทัศนคติเชิงบวกต่อโดฟน้อยกว่าอีกสองตราสินค้า ในขณะเดียวกัน ผู้บริโภคส่วนใหญ่มีทัศนคติเชิงบวกและความตั้งใจในการบริโภคผลิตภัณฑ์จากแคมเปญตราสินค้าร่วมของเฮย์ทีทั้งสามสินค้า

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.