•  
  •  
 

Abstract

การศึกษาแนวทางการจัดการศึกษาสําหรับสังคมเศรษฐกิจฐานความรู้จาก โรงเรียนที่มีปฏิบัติการดีเลิศ (best practice) นั้น ถือเป็นการศึกษาจากต้นแบบที่ประสบ ความสําเร็จ แนวทางการจัดการศึกษาเพื่อพัฒนานักเรียนให้สามารถสร้างความรู้และใช้ความรู้ได้ในสังคมเศรษฐกิจฐานความรู้นั้น น่าจะต่างจากการจัดการศึกษาเดิมที่เน้นครูเป็นศูนย์กลาง

DOI

10.58837/CHULA.EDUCU.34.2.9

First Page

91

Last Page

103

Included in

Education Commons

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.