Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD)
Other Title (Parallel Title in Other Language of ETD)
Graphic design to promote camping tourismin Prachinburi province
Year (A.D.)
2022
Document Type
Independent Study
First Advisor
ปวินท์ บุนนาค
Faculty/College
Faculty of Fine and Applied Arts (คณะศิลปกรรมศาสตร์)
Department (if any)
Department of Creative Arts (ภาควิชานฤมิตศิลป์)
Degree Name
ศิลปกรรมศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level
ปริญญาโท
Degree Discipline
นฤมิตศิลป์
DOI
10.58837/CHULA.IS.2022.227
Abstract
งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเรื่องการออกแบบเรขศิลป์เพื่อประชาสัมพันธ์การท่องเที่ยวแคมป์ปิ้งจังหวัดปราจีนบุรี วิธีการดําเนินการวิจัยโดย 1.การรวบรวมข้อมูล เกี่ยวข้อมูลจังหวัดปราจีนบุรี และธุรกิจลานกางเต็นท์ เพื่อนําข้อมูลมาหาอัตลักษณ์ให้กับโครงการ 2.กําหนดกลุ่มเป้าหมายทางกายภาพ และจินตภาพโดยให้กลุ่มเป้าหมายทําแบบสอบถามและผู้วิจัยทําการสัมภาษณ์ 3.รวบรวมข้อมูลเกี่ยวกับการใช้สื่อของกลุ่มเป้าหมายและวิเคราะห์แนวทางการใช้สื่อ 4.หาข้อมูลคําสําคัญ วิเคราะห์หาสารที่ต้องการจะสื่อ บุคลิกภาพ อารมณ์และชื่อแบรนด์ 5.วิเคราะห์ข้อมูลเทรนด์การออกแบบ และให้ผู้เชี่ยวชาญทําการประเมินแนวทางการออกแบบที่เหมาะสม สรุปผลวิจัยพบว่า กลยุทธ์ในการออกแบบเรขศิลป์สําหรับการออกแบบเรขศิลป์เพื่อประชาสัมพันธ์การท่องเที่ยวแคมป์ปิ้งจังหวัดปราจีนบุรี ได้สารที่ต้องการสื่อ คือ nature's symphony ส่วนบุคลิกภาพและอารมณ์ คือ Dynamic , Modern และ Calm แนวทางการออกแบบแอปพลิเคชันและอัตลักษณ์ที่เหมาะสมและสามารถให้ข้อมูลนักท่องเที่ยวได้
Other Abstract (Other language abstract of ETD)
The purpose of this research was to study graphic design for promoting camping tourism in Prachinburi Province. Research method by 1. Data collection About Prachinburi Province and camping business to bring information to find an identity for the project. 2. Determine the physical target audience. and imaginary by having the target group make a questionnaire and the researcher conduct an interview. 3. Collect information about the target audience's media usage and analyze media usage guidelines. 4. Find keyword information Analyze the message you want to communicate about personality mood and branding. 5. Analyze design trend data and allow experts to assess the appropriate design approach. In conclusion, the research results found that Strategies in graphic design for graphic design to promote camping tourism in Prachinburi Province. The message that we want to convey is nature's symphony. The personality and mood are Dynamic, Modern, and Calm. Application design guidelines and identity that are suitable and able to inform tourists.
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivative Works 4.0 International License.
Recommended Citation
ดิษยครินทร์, ธนกฤต, "การออกแบบเรขศิลป์เพื่อประชาสัมพันธ์การท่องเที่ยวแคมป์ปิ้งจังหวัดปราจีนบุรี" (2022). Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD). 8309.
https://digital.car.chula.ac.th/chulaetd/8309