Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD)
Other Title (Parallel Title in Other Language of ETD)
Graphic design of materails e-commerce brand for fashion designers
Year (A.D.)
2021
Document Type
Independent Study
First Advisor
วิไล อัศวเดชศักดิ์
Faculty/College
Faculty of Fine and Applied Arts (คณะศิลปกรรมศาสตร์)
Department (if any)
Department of Creative Arts (ภาควิชานฤมิตศิลป์)
Degree Name
ศิลปกรรมศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level
ปริญญาโท
Degree Discipline
นฤมิตศิลป์
DOI
10.58837/CHULA.IS.2021.312
Abstract
งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเรื่องการออกแบบเรขศิลป์แบรนด์อีคอมเมิร์ชวัสดุสำหรับนักออกแบบแฟชั่น โดยมีวัตถุประสงค์ 2 ประการคือ 1. เพื่อหากลยุทธ์และแนวทางการออกแบบเรขศิลป์แบรนด์อีคอมเมิร์ชวัสดุสำหรับนักออกแบบแฟชั่น 2. เพื่อหาองค์ประกอบหลักที่เหมาะสมในแนวทางการออกแบบเรขศิลป์แบรนด์อีคอมเมิร์ชวัสดุสำหรับนักออกแบบแฟชั่นให้สอดคล้องกับกลุ่มเป้าหมาย ขั้นตอนและวิธีการวิจัยโดยการศึกษาข้อมูลเกี่ยวกับพฤติกรรมผู้บริโภค ข้อมูลทั่วไปเกี่ยวกับย่านวัสดุ ทฤษฎีเกี่ยวกับการออกแบบแอปพลิเคชัน ทฤษฎีการออกแบบอัตลักษณ์องค์กร ข้อมูลเกี่ยวกับกลุ่มเป้าหมาย นำข้อมูลมาวิเคราะห์ สัมภาษณ์กลุ่มเป้าหมาย และปรึกษาผู้เชี่ยวชาญ เพื่อให้ได้ข้อมูลที่ใช้ในการออกแบบต่อไป ผลการวิจัยสามารถชี้ให้เห็นได้ดังนี้ 1. กลยุทธ์ในการออกแบบแบรนด์อีคอมเมิร์ชวัสดุสำหรับนักออกแบบแฟชั่นได้สารที่ต้องการจะสื่อ (Concept) คือ ‘Fash in one’ และบุคลิกภาพของงานคือ ดูเป็นหนุ่มสาว เฉียบแหลม สนุกสนาน 2. แนวทางการออกแบบ UI ที่เหมาะสมคือ บรูทัลลิสต์ และการกลับมาของแฟลตดีไซน์ แนวทางการออกแบบ UX ที่เหมาะสมคือ ประสบการณ์ไร้รอยต่อ และ ประสบการณ์ผู้ใช้ส่วนบุคคล
Other Abstract (Other language abstract of ETD)
The research objective is to study the graphic design of materials e-commerce brand for fashion designers. The key objectives are 1. To find brand strategies and graphic design guidelines of materials e-commerce brand for fashion designers. 2. To find the key elements that are suitable in the graphic design guidelines of materials e-commerce brand for fashion designers in accordance with the target group. The researcher collected the information about consumer behavior, general information about the material marketplace, application design theory, corporate identity design theory, the information about target group. The researcher analyzed all the data, interviewed the target group, and consulted with experts to obtain the information used in the further design. The researcher found that 1. the graphic design concept of materials e-commerce brand for fashion designers is ‘Fash in one’ and the personality is Young, Sharp, and Enjoyable. 2. UI design guidelines are Brutalist and Flat Design. UX design guidelines are Seamless experience and Personalize data experience.
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivative Works 4.0 International License.
Recommended Citation
มหาบุณย์, ฐิติกา, "การออกแบบเรขศิลป์แบรนด์อีคอมเมิร์ชวัสดุสำหรับนักออกแบบแฟชั่น" (2021). Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD). 7928.
https://digital.car.chula.ac.th/chulaetd/7928