Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD)
Other Title (Parallel Title in Other Language of ETD)
Graphic design for multi-brand eco friendly product by circular economy
Year (A.D.)
2021
Document Type
Independent Study
First Advisor
ปวินท์ บุนนาค
Faculty/College
Faculty of Fine and Applied Arts (คณะศิลปกรรมศาสตร์)
Department (if any)
Department of Creative Arts (ภาควิชานฤมิตศิลป์)
Degree Name
ศิลปกรรมศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level
ปริญญาโท
Degree Discipline
นฤมิตศิลป์
DOI
10.58837/CHULA.IS.2021.304
Abstract
งานวิจัยเรื่องการออกแบบเรขศิลป์สำหรับมัลติแบรนด์ผลิตภัณฑ์รักษ์โลกตามหลักเศรษฐกิจหมุนเวียนมีวัตถุประสงค์เพื่อค้นหาแนวทางการออกแบบเรขศิลป์และกลยุทธ์สำหรับมัลติแบรนด์ตามหลักเศรษฐกิจหมุนเวียน ดำเนินวิธีการวิจัยโดย 1.ศึกษาและรวบรวมข้อมูล แนวคิด ทฤษฏี เกี่ยวกับหลักเศรษฐกิจหมุนเวียนและมัลติแบรนด์เพื่อนำข้อมูลมาหาอัตลักษณ์ให้กับโครงการ2.กำหนดกลุ่มเป้าหมายทางกายภาพและจินตภาพโดยการสัมภาษณ์เชิงลึกจากกลุ่มเป้าหมาย3.สรุปผล Insight ของกลุ่มเป้าหมายโดยการสัมภาษณ์เชิงลึก4.รวบรวมข้อมูลการใช้สื่อของกลุ่มเป้าหมายและวิเคราะห์หาแนวทางการใช้สื่อของมัลติแบรนด์ 5.วิเคราะห์หาสารที่ต้องการจะสื่อ บุคลิกภาพและอารมณ์ และชื่อแบรนด์ จากแนวคิดหลักการและโดยการสัมภาษณ์กลุ่มเป้าหมายและผู้เชี่ยวชาญ ผลวิจัยพบว่า สารที่ต้องการจะสื่อ คือ Easy Sustainable living และได้บุคลิกภาพและอารมณ์ คือ ทันสมัย (Modern) เข้าถึงง่าย เป็นมิตร (Friendly) สะดวกครบจบในที่เดียว (Livable) ได้ชื่อแบรนด์ คือ GreenGoods และได้แนวทางการออกแบบเรขศิลป์และเรขศิลป์สิ่งแวดล้อมที่เหมาะสมกับแบรนด์
Other Abstract (Other language abstract of ETD)
Research on Graphic Design for Multi-brand eco friendly product by Circular economy. This research aims to explore way to design graphic and find strategies for multi-brand by circular economy. Research method: 1. Study and accumulate information and theory about circular economy and multibrand for find identity. 2. Determine demographic and psychographic form in-depth interview target group 3. Summarize Insight of the target group form in-depth interview 4. Accumulate information about media usage of target group and analyze media usage guidelines of multi-brand. 5. Analyze the massage conveyed personality emotional and name of brand form concept and by interview target group and expert interview. The results of the research revealed that 1. The massage used to convey is Easy sustainable living. 2. Personality and emotions form three keyword: Modern, Friendly, Livable. 3. The name of brand is GreenGoods 4.Obtain the way of design graphic and environment graphic that suitable for brand.
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivative Works 4.0 International License.
Recommended Citation
ตันติบุญชู, สรัญรัตน์, "การออกแบบเรขศิลป์สำหรับมัลติแบรนด์ผลิตภัณฑ์รักษ์โลกตามหลักเศรษฐกิจหมุนเวียน" (2021). Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD). 7920.
https://digital.car.chula.ac.th/chulaetd/7920