Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD)
Other Title (Parallel Title in Other Language of ETD)
อิทธิพลของการรับรู้คุณค่าและทัศนคติของผู้บริโภคมิลเลนเนียล ต่อความตั้งใจใช้บริการสปา
Year (A.D.)
2023
Document Type
Independent Study
First Advisor
Saravudh Anantachart
Faculty/College
Faculty of Communication Arts (คณะนิเทศศาสตร์)
Degree Name
Master of Arts (Communication Arts)
Degree Level
Master's Degree
Degree Discipline
Strategic Communication Management
DOI
10.58837/CHULA.IS.2023.28
Abstract
This survey research examines the influences of millennial consumers' perceived value and attitude on usage intentions towards spa. An online questionnaire was developed to collect data from 207 male and female respondents, aged between 27 and 39 years, living in Thailand, with prior experience of at least one spa within the last six months. The research findings indicated that, in terms of perceived value, the most dominant dimension among the respondents is social value, followed by functional value, value for money, and emotional value, respectively. In addition, the perceived value and attitude of millennial consumers have a statistically significant influence on spa usage intention.
Other Abstract (Other language abstract of ETD)
งานวิจัยเชิงสำรวจนี้ศึกษาอิทธิพลของการรับรู้คุณค่าและทัศนคติของผู้บริโภคมิลเลนเนียล ต่อความตั้งใจใช้บริการสปา ผู้วิจัยใช้แบบสอบถามออนไลน์ เพื่อเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างทั้งชายและหญิงจำนวน 207 คน อายุระหว่าง 27 ถึง 39 ปี ที่มีประสบการณ์จากการใช้บริการสปาอย่างน้อยหนึ่งครั้งในช่วงหกเดือนที่ผ่านมา จากผลการวิจัยพบว่า ในแง่ของคุณค่าการรับรู้ มิติที่โดดเด่นที่สุดคือ คุณค่าทางสังคม รองลงมาคือ คุณค่าด้านการให้บริการ คุณค่าทางการเงิน และคุณค่าด้านอารมณ์ ตามลำดับ นอกจากนั้น การรับรู้คุณค่าและทัศนคติของผู้บริโภคมิลเลนเนียล มีอิทธิพลร่วมกันต่อความตั้งใจใช้บริการสปา อย่างมีนัยสําคัญทางสถิติ
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivative Works 4.0 International License.
Recommended Citation
Sornsaruht, Salisa, "Influences of millennial consumers’ perceived value and attitude on usage intention towards spa" (2023). Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD). 10107.
https://digital.car.chula.ac.th/chulaetd/10107