Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD)

Other Title (Parallel Title in Other Language of ETD)

Graphic design for multi-brand eco friendly product by circular economy

Year (A.D.)

2021

Document Type

Independent Study

First Advisor

ปวินท์ บุนนาค

Faculty/College

Faculty of Fine and Applied Arts (คณะศิลปกรรมศาสตร์)

Department (if any)

Department of Creative Arts (ภาควิชานฤมิตศิลป์)

Degree Name

ศิลปกรรมศาสตรมหาบัณฑิต

Degree Level

ปริญญาโท

Degree Discipline

นฤมิตศิลป์

DOI

10.58837/CHULA.IS.2021.304

Abstract

งานวิจัยเรื่องการออกแบบเรขศิลป์สำหรับมัลติแบรนด์ผลิตภัณฑ์รักษ์โลกตามหลักเศรษฐกิจหมุนเวียนมีวัตถุประสงค์เพื่อค้นหาแนวทางการออกแบบเรขศิลป์และกลยุทธ์สำหรับมัลติแบรนด์ตามหลักเศรษฐกิจหมุนเวียน ดำเนินวิธีการวิจัยโดย 1.ศึกษาและรวบรวมข้อมูล แนวคิด ทฤษฏี เกี่ยวกับหลักเศรษฐกิจหมุนเวียนและมัลติแบรนด์เพื่อนำข้อมูลมาหาอัตลักษณ์ให้กับโครงการ2.กำหนดกลุ่มเป้าหมายทางกายภาพและจินตภาพโดยการสัมภาษณ์เชิงลึกจากกลุ่มเป้าหมาย3.สรุปผล Insight ของกลุ่มเป้าหมายโดยการสัมภาษณ์เชิงลึก4.รวบรวมข้อมูลการใช้สื่อของกลุ่มเป้าหมายและวิเคราะห์หาแนวทางการใช้สื่อของมัลติแบรนด์ 5.วิเคราะห์หาสารที่ต้องการจะสื่อ บุคลิกภาพและอารมณ์ และชื่อแบรนด์ จากแนวคิดหลักการและโดยการสัมภาษณ์กลุ่มเป้าหมายและผู้เชี่ยวชาญ ผลวิจัยพบว่า สารที่ต้องการจะสื่อ คือ Easy Sustainable living และได้บุคลิกภาพและอารมณ์ คือ ทันสมัย (Modern) เข้าถึงง่าย เป็นมิตร (Friendly) สะดวกครบจบในที่เดียว (Livable) ได้ชื่อแบรนด์ คือ GreenGoods และได้แนวทางการออกแบบเรขศิลป์และเรขศิลป์สิ่งแวดล้อมที่เหมาะสมกับแบรนด์

Other Abstract (Other language abstract of ETD)

Research on Graphic Design for Multi-brand eco friendly product by Circular economy. This research aims to explore way to design graphic and find strategies for multi-brand by circular economy. Research method: 1. Study and accumulate information and theory about circular economy and multibrand for find identity. 2. Determine demographic and psychographic form in-depth interview target group 3. Summarize Insight of the target group form in-depth interview 4. Accumulate information about media usage of target group and analyze media usage guidelines of multi-brand. 5. Analyze the massage conveyed personality emotional and name of brand form concept and by interview target group and expert interview. The results of the research revealed that 1. The massage used to convey is Easy sustainable living. 2. Personality and emotions form three keyword: Modern, Friendly, Livable. 3. The name of brand is GreenGoods 4.Obtain the way of design graphic and environment graphic that suitable for brand.

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.