Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD)
Other Title (Parallel Title in Other Language of ETD)
การรับรู้ต่อร้านอาหารบอนชอนของผู้บริโภคชาวไทยเจเนอเรชันซี
Year (A.D.)
2022
Document Type
Independent Study
First Advisor
Ser Shaw Hong
Faculty/College
Faculty of Communication Arts (คณะนิเทศศาสตร์)
Degree Name
Master of Arts (Communication Arts)
Degree Level
Master's Degree
Degree Discipline
Strategic Communication Management
DOI
10.58837/CHULA.IS.2022.47
Abstract
The present study is dedicated to investigating the Thailand generation z consumer’s brand perception of the brand Bonchon. This study aims to learn how generation z in Thailand perceives all aspects of the brand Bonchon in addition, this study also aims to cover whether Korean pop culture has an effect on how the consumer perceives the brand. Generation z participants in Thailand (n=227) who is a customer of Bonchon were asked to complete the questionnaire. The questionnaire is designed to discover respondents' cognitive, emotional, language, and actions toward the brand Bonchon. The research adopted certain theories on branding and consumer brand perception to help understand the situation better. The questionnaire utilizes the Likert scale which allows respondents to rate their agreement on the statement from strongly agree to strongly disagree. The result shows that the consumer has a neutral opinion on Bonchon branding and whether the brand represents Korean pop culture. In conclusion, the branding of the brand Bonchon is perceived as not a stand-out aspect of the brand.
Other Abstract (Other language abstract of ETD)
การวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเพื่อศึกษาการรับรู้ต่อร้านอาหารบอนชอนของผู้บริโภคชาวไทยเจอเนอเรชันซี การวิจัยนี้ศึกษาการรับรู้และการใช้วัฒนธรรมป๊อปของประเทศเกาหลีในการสื่อสารของร้านอาหารบอนชอน การวิจัยนี้ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลจากกลุ่มลูกค้าปัจจุบันอายุไม่เกิน 25 (n=227) แบบสอบถามถูกออกแบบให้เรียนรู้เกี่ยวกับความรับรู้เข้าใจ อารมณ์ ภาษา และการกระทำต่อร้านบอนชอสโดยใช้ทฤษฎีเกี่ยวกับการรับรู้และการทำแบรนด์การอธิบายผลวิจัยนี้อีกด้วย ผลลัพธ์ที่ได้คือกลุ่มตัวอย่างรู้สึกเป็นกลางเกี่ยวกับร้านบอนชอนและร้านบอนชอนไม่ใช่ตัวแทนของวัฒนธรรมป๊อปเกาหลี การวิจัยนี้ได้ข้อสรุปว่าร้านบอนชอนไม่ได้โดดเด่นเรื่องการทำแบรนด์
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivative Works 4.0 International License.
Recommended Citation
Jirattikorn, Aditep, "Thailand generation Z consumers’ brand perception of Bonchon restaurantin Thailand" (2022). Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD). 8129.
https://digital.car.chula.ac.th/chulaetd/8129