Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD)
Other Title (Parallel Title in Other Language of ETD)
การวิเคราะห์การตลาดบน POP Mart
Year (A.D.)
2020
Document Type
Independent Study
First Advisor
Pacharasut Sujarittanonta
Faculty/College
Faculty of Economics (คณะเศรษฐศาสตร์)
Degree Name
Master of Arts
Degree Level
Master's Degree
Degree Discipline
Business and Managerial Economics
DOI
10.58837/CHULA.IS.2020.31
Abstract
POP MART is a leading comprehensive industry chain of trendy toys in Mainland China. This individual study applies STP, Marketing Mix, and SWOT methods to analyze POP MART's omnichannel marketing model. POP MART's strategy could be transferable to other companies in a similar industry.
Other Abstract (Other language abstract of ETD)
POP MART เป็นผู้นำที่ครอบคลุมห่วงโซ่อุตสาหกรรมของเล่นทันสมัยในจีนแผ่นดินใหญ่ การศึกษารายบุคคลนี้ใช้ STP, ส่วนประสมการตลาด และ SWOT เพื่อวิเคราะห์โมเดลการตลาดแบบ omnichannel ของ POP MART กลยุทธ์ของ POP MART สามารถประยุกต์ใช้กับบริษัทอื่นในอุตสาหกรรมที่คล้ายคลึงกันได้
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivative Works 4.0 International License.
Recommended Citation
Wu, Peiyao, "Marketing Analysis of POP Mart" (2020). Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD). 7387.
https://digital.car.chula.ac.th/chulaetd/7387