Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD)
Other Title (Parallel Title in Other Language of ETD)
ความสัมพันธ์ระหว่างความเชื่อของผู้บริโภคต่อเว็บไซต์เซโฟราประเทศไทย ทัศนคติ และความตั้งใจซื้อสินค้าออนไลน์
Year (A.D.)
2020
Document Type
Independent Study
First Advisor
Papaporn Chaihanchanchai
Faculty/College
Faculty of Communication Arts (คณะนิเทศศาสตร์)
Degree Name
Master of Arts (Communication Arts)
Degree Level
Master's Degree
Degree Discipline
Strategic Communication Management
DOI
10.58837/CHULA.IS.2020.110
Abstract
The objective of this research was to explores consumers’ beliefs about Sephora Thailand’s website, consumers’ attitudes toward Sephora, and online purchase intentions. In addition, this research also examined the relationship between these variables. The quantitative method was used through online survey in this study. The questionnaire was distributed to collect data through the online beauty community. There were 200 respondents who aged between 18 to 44 years old which is the primary target of Sephora. They have visited and purchased products from Sephora Thailand’s website at least one time in the past three months. The results depicted that the respondents had a good belief about Sephora Thailand’s website (M = 4.36). They perceived that Sephora Thailand’s website was useful and easy to use. The respondents also had a positive attitude towards Sephora (M = 4.07) and also had high intention to purchase products from Sephora Thailand’s website (M = 4.45). Furthermore, there was a positive relationship between beliefs about Sephora Thailand’s website and attitudes towards Sephora (r = 0.30). The results also showed a positive relationship between attitudes towards Sephora and online purchase intentions (r = 0.30).
Other Abstract (Other language abstract of ETD)
การวิจัยครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาความเชื่อของผู้บริโภคต่อเว็บไซต์เซโฟราประเทศไทย ทัศนคติ และความตั้งใจซื้อสินค้าออนไลน์ รวมไปถึงเพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรดังกล่าว โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลเชิงสำรวจออนไลน์ จากกลุ่มตัวอย่างอายุระหว่าง 18 ถึง 44 ปีที่เป็นเพศหญิง จำนวนทั้งสิ้น 200 คน ซึ่งเป็นกลุ่มเป้าหมายหลักของตราสินค้าเซโฟรา โดยกลุ่มตัวอย่างต้องเคยเข้าชมและซื้อสินค้าจากเว็บไซต์เซโฟราอย่างน้อยหนึ่งครั้งในช่วง 3 เดือนที่ผ่านมา จากผลการศึกษาแสดงให้เห็นว่า ในภาพรวม กลุ่มตัวอย่างมีความเชื่อต่อเว็บไซต์เซโฟราประเทศไทยในระดับที่ดี (M = 4.36) โดยรับรู้ว่าเว็บไซต์เซโฟรานั้นใช้งานง่ายและมีประโยชน์ นอกจากนี้ กลุ่มตัวอย่างยังมีทัศนคติในเชิงบวกต่อตราสินค้าเซโฟรา (M = 4.07) และยังมีความตั้งใจซื้อสินค้าบนเว็บไซต์เซโฟราสูง (M = 4.45) อีกทั้งในส่วนของความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปร จากผลการวิจัยแสดงให้เห็นว่าความเชื่อของผู้บริโภคต่อเว็บไซต์เซโฟราประเทศไทยมีความสัมพันธ์เชิงบวกทางสถิติกับทัศนคติต่อตราสินค้าเซโฟรา (r = 0.30) และทัศนคติต่อตราสินค้าเซโฟราก็มีความสัมพันธ์ เชิงบวกอย่างมีนัยยะสำคัญทางสถิติกับความตั้งใจซื้อสินค้าออนไลน์ด้วย (r = 0.30)
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivative Works 4.0 International License.
Recommended Citation
Wangkapan, Kemjira, "The relationship between consumers' beliefs about Sephora Thailand’s website, attitudes, and online purchase intentions" (2020). Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD). 7166.
https://digital.car.chula.ac.th/chulaetd/7166