Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD)

Other Title (Parallel Title in Other Language of ETD)

การเปิดรับข่าวสาร ทัศนคติ และพฤติกรรมการซื้อของลูกค้าที่มีต่อ “คาเฟ่อเมซอนฟอร์แช้นส์”

Year (A.D.)

2020

Document Type

Independent Study

First Advisor

Teerada Chongkolrattanaporn

Faculty/College

Faculty of Communication Arts (คณะนิเทศศาสตร์)

Degree Name

Master of Arts (Communication Arts)

Degree Level

Master's Degree

Degree Discipline

Strategic Communication Management

DOI

10.58837/CHULA.IS.2020.103

Abstract

The objective of this research was to study the media exposure, consumers’ attitude and consumers’ purchasing behavior toward Café Amazon for Chance by using surveys to collect the data from current customers at Café Amazon for Chance aged 18 and above. Two hundred and seven were collected. The result shows that the media exposure of Café Amazon for Chance’s is low level. However, the majority of the sample has a good attitude toward the social enterprise concept of Café Amazon for Chance that supports social disabilities to have a career and be able to work equivalent to normal employees. Moreover, the majority of the respondents have a positive attitude toward Café Amazon for Chance’s brand image that supports the community, which gives portions of profits to numerous projects in the community around each branch. The results in the consumer’s purchasing behavior illustrates that most of the samples agreed to support Café Amazon for Chance in high level, especially supporting disabilities. According to the hypothesis found that, media exposure and consumers’ attitudes have very low correlation in statistics. However, the results further reveal that consumer’s attitude and consumer’s purchasing behavior have high correlation.

Other Abstract (Other language abstract of ETD)

การวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการเปิดรับสื่อ ทัศนคติ และ พฤติกรรมผู้บริโภคที่มีต่อ "คาเฟ่อเมซอนฟอร์แช้นส์” โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลด้วยวิธีการวิจัยเชิงสํารวจจากกลุ่มตัวอย่างลูกค้าที่ได้ใช้บริการของคาเฟ่อเมซอนฟอร์แช้นส์ โดยมีอายุ 18 ปีขึ้นไป จํานวน 207 คน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามเปิดรับสื่อ หรือ ช่องทางการสื่อสารของคาเฟ่อเมซอนฟอร์แช้นส์ในระดับต่ำ อย่างไรก็ตามกลุ่มตัวอย่างมีทัศนคติที่ดีต่อคาเฟ่อเมซอนฟอร์แช้นส์ในด้านเห็นธุรกิจเพื่อสังคม ที่ช่วยเหลือผู้ด้อยโอกาสทางสังคมให้มีอาชีพ และสามารถทำงานได้เหมือนบุคคลธรรมดาทั่วไป นอกจากนี้ยังมีความรู้สึกในเชิงบวก ต่อคาเฟ่อเมซอนฟอร์แช้นส์ที่นำกำไรส่วนหนึ่งไปไปช่วยเหลือโครงการต่าง ๆ เพื่อสังคม ในส่วนของพฤติกรรมการซื้อ กลุ่มตัวอย่างโดยรวมมีพฤติกรรมสนับสนุนคาเฟ่อเมซอนฟอร์แช้นส์ ในระดับสูง โดยเฉพาะอย่างยิ่ง การสนับสนุนผู้ด้อยโอกาส จากการตั้งสมมุติฐานพบว่า การเปิดรับสื่อ และ ทัศนคติ มีความสัมพันธ์กันน้อยมากทางสถิติ อีกทั้งยังพบว่าทัศนคติ และ พฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภคมีความสัมพันธ์กันอย่างมีนัยสําคัญทางสถิติ

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.