Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD)
Other Title (Parallel Title in Other Language of ETD)
การศึกษาและวิเคราะห์อิทธิพลภาพลักษณ์ของประเทศไทยสำหรับผลิตภัณฑ์พริกแกงว่ามีอิทธิพลกับการเลือกซื้อของลูกค้าคนไทยและต่างชาติ
Year (A.D.)
2019
Document Type
Independent Study
First Advisor
San Sampattavanija
Faculty/College
Faculty of Economics (คณะเศรษฐศาสตร์)
Degree Name
Master of Arts
Degree Level
Master's Degree
Degree Discipline
Business and Managerial Economics
DOI
10.58837/CHULA.IS.2019.14
Abstract
The main objective of this research is finding out whether the country of origin effect, the branding of “Made in Thailand” for Chili paste product has any leverage on local and foreigner customers upon their purchase intention. The methodology of this research is an online google survey with a total of 160 respondents. As a result, regardless of nationality, 72 percent of all respondents have chosen a package with "Made in Thailand" logo. So the country of origin effect applied to both local and foreigner consumers.
Other Abstract (Other language abstract of ETD)
จุดประสงค์ของการทำวิจัยครั้งนี้เพื่อหาว่าอิทธิพลภาพลักษณ์ของประเทศแหล่งกําเนิดโดยการวิจัยครั้งนี้เลือกแหล่งกำเนิดที่ประเทศไทยโดยจะวิจัยว่ามีผลต่อคนไทยและคนต่างชาติอย่างไรสำหรับเครื่องพริกแกงโดยการทำวิจัยครั้งนี้เป็นในรูปแบบของการสำรวจตลาดผ่านทางออนไลน์ซึ่งมีผู้เข้ารวมทั้งหมด 160 คน ผลที่ได้รับคือผู้เข้าร่วมกว่า 72 เปอร์เซ็นต์เลือกผลิตภัณฑ์ที่มีเครื่องหมายสัญลักษณ์ชัดเจนว่าผลิตจากประเทศไทย
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivative Works 4.0 International License.
Recommended Citation
Wongwasutha, Angkana, "The country of origin effect of “Made in Thailand” for chili paste product and its leverage on local and foreigner consumers upon their purchase intention" (2019). Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD). 6880.
https://digital.car.chula.ac.th/chulaetd/6880