Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD)
Other Title (Parallel Title in Other Language of ETD)
ผลกระทบของคุณภาพการบริการต่อความพึงพอใจของลูกค้าในศูนย์ออกกำลังกายราคาประหยัดในเมืองเซมารัง ประเทศอินโดนีเซีย
Year (A.D.)
2021
Document Type
Thesis
First Advisor
Kaveepong Lertwachara
Faculty/College
Faculty of Sports Science (คณะวิทยาศาสตร์การกีฬา)
Degree Name
Master of Science
Degree Level
Master's Degree
Degree Discipline
Sports Science
DOI
10.58837/CHULA.THE.2021.369
Abstract
This study aimed to analyze the level and the effects of service quality on customer satisfaction. The research was designed as a quantitative study with a quota sampling technique (non-probability sampling). A total of 420 respondents were collected from 14 fitness centers. Data were analyzed by percentage, mean, standard deviation and regression analysis. The results revealed that assurance, empathy, reliability, and responsiveness of perceived service quality had a higher value than expected service quality. On the other hand, tangible was the only dimension fell short of customers’ expectation. The results indicate a positive relationship between service quality and overall satisfaction. Four variables; namely tangible dimension, empathy dimension, personal class, and membership positively related to the overall satisfaction.
Other Abstract (Other language abstract of ETD)
การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์ระดับและผลกระทบของคุณภาพการบริการต่อความพึงพอใจของลูกค้าการวิจัยได้รับการออกแบบให้เป็นการศึกษาเชิงปริมาณโดยใช้เทคนิคการสุ่มตัวอย่างโควต้า (สุ่มตัวอย่างไม่น่าจะเป็น) รวบรวมผู้ตอบแบบสอบถามทั้งหมด 420 คนจากศูนย์ออกกำลังกาย 14 แห่ง วิเคราะห์ข้อมูลด้วยค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอย ผลการวิจัยพบว่าความเชื่อมั่นความเห็นอกเห็นใจความน่าเชื่อถือและการตอบสนองของคุณภาพการบริการที่รับรู้มีมูลค่าบริการที่สูงกว่าที่คาดไว้ในทางกลับกันสิ่งที่จับต้องได้เป็นเพียงมิติเดียวที่ขาดความคาดหวังของลูกค้าผลการวิจัยชี้ให้เห็นถึงความสัมพันธ์เชิงบวกระหว่างคุณภาพการบริการและความพึงพอใจโดยรวมสี่ตัวแปร; คือมิติที่จับต้องได้มิติแห่งความเห็นอกเห็นใจชั้นเรียนส่วนบุคคลและสมาชิกภาพซึ่งสัมพันธ์ในทางบวกกับความพึงพอใจโดยรวม
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivative Works 4.0 International License.
Recommended Citation
-, Suyatman, "The Effects of Service Quality on Customer’s Satisfaction in Low-Cost Fitness Center in Semarang, Indonesia" (2021). Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD). 4911.
https://digital.car.chula.ac.th/chulaetd/4911