Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD)

EFFECTS OF FISHER AND FREY'S GRADUAL RELEASE OF RESPONSIBILITY MODEL ON WRITING ABILITY OF TENTH GRADE STUDENTS

Other Title (Parallel Title in Other Language of ETD)

ผลของการใช้โมเดลของฟิชเชอร์และเฟรย์ในการเพิ่มระดับความรับผิดชอบในการเรียนที่มีต่อความสามารถทางการเขียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4

Year (A.D.)

2014

Document Type

Thesis

First Advisor

Sumalee Chinokul

Faculty/College

Faculty of Education (คณะครุศาสตร์)

Degree Name

Master of Education

Degree Level

Master's Degree

Degree Discipline

Teaching English as a Foreign Language

DOI

10.58837/CHULA.THE.2014.216

Abstract

The objectives of this study were: 1) to explore the effects of Fisher and Frey’s gradual release of responsibility model on students’ writing ability of tenth grade students; 2) to investigate the learning of students’ writing in the writing course using the Fisher and Frey’s gradual release of responsibility model. The participants of the study were 31 tenth grade students at Surasakmontree school who enrolled in Writing I course. The research instruments were a pretest and posttest of English writing ability, a teacher observation and interview questions. Descriptive statistics: mean scores, S.D., and dependent t-test were used to analyze students’ writing ability. Teacher observation and interview questions were analyzed by using content analysis. The results revealed that (1) the posttest mean scores of students’ writing ability were higher than pretest scores at significant level of 0.05. The magnitude of the effect size was large. (2) Students’ responses showing their understanding were at good level; (3) and Fisher and Frey’s gradual release of responsibility model had positive effects on improving students’ learning of writing.

Other Abstract (Other language abstract of ETD)

การวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาผลของฟิชเชอร์และเฟรย์ในการเพิ่มระดับความรับผิดชอบในการเรียนที่มีต่อความสามารถทางการเขียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 และ 2) ศึกษาการเรียนรู้การเขียนของนักเรียนในวิชาการเขียนที่ใช้โมเดลของฟิชเชอร์และเฟรย์ในการเพิ่มระดับความรับผิดชอบในการเรียน กลุ่มตัวอย่างในงานวิจัยนี้ประกอบด้วยนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่4 จำนวน 31 คน โรงเรียนสุรศักดิ์มนตรีที่ลงทะเบียนเรียนวิชาการเขียน 1 เครื่องมือในงานวิจัยได้แก่ แบบทดสอบความสามารถทางการเขียนก่อนและหลังเรียน แบบสังเกต และการสัมภาษณ์สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ คะแนนเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที และการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า (1) นักเรียนได้คะแนนเฉลี่ยจากแบบทดสอบความสามารถทางการเขียนภาษาอังกฤษหลังเรียนสูงกว่าคะแนนเฉลี่ยก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และพบว่ามีค่าขนาดอิทธิพลสูง (2) มีการตอบสนองโดยแสดงความเข้าใจต่อการเรียนการสอนอยู่ในระดับดี และ(3) โมเดลของฟิชเชอร์และเฟรย์ในการเพิ่มระดับความรับผิดชอบในการเรียนมีผลเชิงบวกต่อการพัฒนาการเรียนรู้การเขียนของนักเรียน

Share

COinS