Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD)

ผลของการฝึกการตั้งเป้าหมายต่อความสนใจในกิจกรรม และผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสาตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2

Other Title (Parallel Title in Other Language of ETD)

Effects of goal setting training on intrinsic interest and achievement in mathematics of mathayom suksa two students

Year (A.D.)

1994

Document Type

Thesis

First Advisor

คัดนางค์ มณีศรี

Faculty/College

Graduate School (บัณฑิตวิทยาลัย)

Degree Name

ครุศาสตรมหาบัณฑิต

Degree Level

ปริญญาโท

Degree Discipline

จิตวิทยาการศึกษา

DOI

10.58837/CHULA.THE.1994.139

Abstract

การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการฝึกการตั้งเป้าหมายที่มีต่อความสนใจในกิจกรรมและผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มนักเรียนที่ตั้งเป้าหมายระยะสั้นมีคะแนนความสนใจในกิจกรรมสูงกว่ากลุ่มนักเรียนที่ตั้งเป้าหมายระยะยาวและกลุ่มควบคุมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 กลุ่มนักเรียนที่ตั้งเป้าหมายระยะสั้นมีคะแนนผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสตร์สูงกว่ากลุ่มนักเรียนที่ตั้งเป้ามายระยะยาวและกลุ่มควบคุม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01

Other Abstract (Other language abstract of ETD)

The purpose of this research was to study effects of goal setting training on intrinsic interest and achievement in mathematics of Mathayom Suksa two students. Result show that : Students who set proximal goals obtained significantly higher scores on intrinsic interest than those set distal goals and no goals (p<.01). Students who set proximal goals obtained significantly higher scores on achievement in mathematics than those set distal goals and no goals (p<.01).

ISBN

9746311468

Share

COinS