Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD)
ผลของการฝึกการตั้งเป้าหมายต่อความสนใจในกิจกรรม และผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสาตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2
Other Title (Parallel Title in Other Language of ETD)
Effects of goal setting training on intrinsic interest and achievement in mathematics of mathayom suksa two students
Year (A.D.)
1994
Document Type
Thesis
First Advisor
คัดนางค์ มณีศรี
Faculty/College
Graduate School (บัณฑิตวิทยาลัย)
Degree Name
ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level
ปริญญาโท
Degree Discipline
จิตวิทยาการศึกษา
DOI
10.58837/CHULA.THE.1994.139
Abstract
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการฝึกการตั้งเป้าหมายที่มีต่อความสนใจในกิจกรรมและผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มนักเรียนที่ตั้งเป้าหมายระยะสั้นมีคะแนนความสนใจในกิจกรรมสูงกว่ากลุ่มนักเรียนที่ตั้งเป้าหมายระยะยาวและกลุ่มควบคุมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 กลุ่มนักเรียนที่ตั้งเป้าหมายระยะสั้นมีคะแนนผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสตร์สูงกว่ากลุ่มนักเรียนที่ตั้งเป้ามายระยะยาวและกลุ่มควบคุม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01
Other Abstract (Other language abstract of ETD)
The purpose of this research was to study effects of goal setting training on intrinsic interest and achievement in mathematics of Mathayom Suksa two students. Result show that : Students who set proximal goals obtained significantly higher scores on intrinsic interest than those set distal goals and no goals (p<.01). Students who set proximal goals obtained significantly higher scores on achievement in mathematics than those set distal goals and no goals (p<.01).
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivative Works 4.0 International License.
Recommended Citation
นิมิตรนิวัฒน์, สุธีรา, "ผลของการฝึกการตั้งเป้าหมายต่อความสนใจในกิจกรรม และผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสาตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2" (1994). Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD). 31623.
https://digital.car.chula.ac.th/chulaetd/31623
ISBN
9746311468