•  
  •  
 

PASAA

Publication Date

1978-03-01

Abstract

This paper reviews some relevant literature concerned with the polimical question of optimum age for secondary language learning. It is suggested that 'time,' not 'age,' is a more important factor. The discussion includes the current Canadian research on what combination and permutation of age, time, and approach to secondary language learning will prove to be most effective. "เราทราบกันมานานแล้วว่าครูที่สอนภาษาอังกฤษในโรงเรียนประถมศึกษาทั่วประเทศรู้ภาษาอังกฤษไม่พอที่จะสอนให้ถูกต้อง...แต่ เราก็พอใจกันที่จะให้นักเรียนเรียนอย่างไม่ถกต้อง... เรามีปรัชญา งู ๆ ปลา ๆ เพราะฉะนั้นสิ่งที่ควรกระทำคือ พิจารณาปรัชญาว่าเรา สอนภาษาอังกฤษเพี่อประโยชน์อันใด เพื่อใคร เพี่อผู้เรียนหรือเพี่อ ผู้สอนหรือเพี่อผู้ปกครอง หรือเพื่อเจ้าของโรงเรียน..."

DOI

10.58837/CHULA.PASAA.8.1.6

First Page

103

Last Page

108

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.