PASAA
Publication Date
1978-03-01
Abstract
This paper reviews some relevant literature concerned with the polimical question of optimum age for secondary language learning. It is suggested that 'time,' not 'age,' is a more important factor. The discussion includes the current Canadian research on what combination and permutation of age, time, and approach to secondary language learning will prove to be most effective. "เราทราบกันมานานแล้วว่าครูที่สอนภาษาอังกฤษในโรงเรียนประถมศึกษาทั่วประเทศรู้ภาษาอังกฤษไม่พอที่จะสอนให้ถูกต้อง...แต่ เราก็พอใจกันที่จะให้นักเรียนเรียนอย่างไม่ถกต้อง... เรามีปรัชญา งู ๆ ปลา ๆ เพราะฉะนั้นสิ่งที่ควรกระทำคือ พิจารณาปรัชญาว่าเรา สอนภาษาอังกฤษเพี่อประโยชน์อันใด เพื่อใคร เพี่อผู้เรียนหรือเพี่อ ผู้สอนหรือเพี่อผู้ปกครอง หรือเพื่อเจ้าของโรงเรียน..."
DOI
10.58837/CHULA.PASAA.8.1.6
First Page
103
Last Page
108
Recommended Citation
พฤทธิประภา, ประพาศน์
(1978)
"การสอนภาษาอังกฤษในประเทศไทย : เราจะไปทางไหนกัน? (TEFL in Thailand : Where do we go from here?),"
PASAA: Vol. 8:
Iss.
1, Article 6.
DOI: 10.58837/CHULA.PASAA.8.1.6
Available at:
https://digital.car.chula.ac.th/pasaa/vol8/iss1/6