Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD)

Other Title (Parallel Title in Other Language of ETD)

วิเคราะห์กลยทุธ์การบริหารและการปรับตัวของธุรกิจโรงแรมช่วงการระบาดของโควิด-19 : กรณีศึกษา Intercontinental Phuket Resort

Year (A.D.)

2022

Document Type

Independent Study

First Advisor

Nipit Wongpunya

Faculty/College

Faculty of Economics (คณะเศรษฐศาสตร์)

Degree Name

Master of Arts

Degree Level

Master's Degree

Degree Discipline

Business and Managerial Economics

DOI

10.58837/CHULA.IS.2022.6

Abstract

This paper analyzes the crisis management strategies implemented by Intercontinental Phuket Resort during the COVID-19 pandemic. The study adopts a qualitative case study approach, utilizing Fink’s crisis management model as a conceptual framework to evaluate the effectiveness of the resort’s crisis management strategies during each phase of the pandemic. The data collection methods include interviews, document analysis, and online reviews. The results indicate that the resort’s crisis management strategies were successful in mitigating the impact of the pandemic on its financial performance, brand reputation, and customer satisfaction. Specifically, the study finds that the resort’s flexibility, innovation, and proactive communication with stakeholders contributed to its success in adapting to the changing situation. Moreover, it finds that the resort can employ several key themes of strategies related to resort's responses to the pandemic, including the importance of effective communication, the need for flexibility in policies and procedures, branding through CSR, and the use of technology to enhance operational efficiency and the guest experience in response to potential future pandemics or crises.

Other Abstract (Other language abstract of ETD)

บทความนี้วิเคราะห์กลยุทธ์การจัดการวิกฤตที่ดําเนินการโดยอินเตอร์คอนติเนนตัลภูเก็ตรีสอร์ทในช่วงการระบาดของ COVID-19 การศึกษานี้ใช้แนวทางกรณีศึกษาเชิงคุณภาพโดยใช้รูปแบบการจัดการวิกฤตของ Fink's model เป็นกรอบแนวคิดเพื่อประเมินประสิทธิภาพของกลยุทธ์การจัดการวิกฤตของรีสอร์ทในแต่ละขั้นตอนของการระบาด ผลการวิจัยชี้ให้เห็นว่ากลยุทธ์การจัดการวิกฤตของรีสอร์ทประสบความสําเร็จในการบรรเทาผลกระทบของการระบาดของโควิด-19 ต่อผลการดําเนินงานทางการเงิน ชื่อเสียงของแบรนด์ และความพึงพอใจของลูกค้า นอกจากนี้ยังพบว่ารีสอร์ทสามารถใช้กลยุทธ์สําคัญหลายประการที่เกี่ยวข้องกับการตอบสนองต่อการระบาดใหญ่ของรีสอร์ทรวมถึงความสําคัญของการสื่อสารที่มีประสิทธิภาพ ความต้องการความยืดหยุ่นในนโยบายและขั้นตอนการสร้างแบรนด์ผ่าน CSR และการใช้เทคโนโลยีเพื่อเพิ่มประสิทธิภาพการดําเนินงานและประสบการณ์ของผู้เข้าพักเพื่อตอบสนองต่อการระบาดหรือวิกฤตที่อาจเกิดขึ้นในอนาคต

Included in

Economics Commons

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.