Abstract
Integrated instructional management enables learners to understand the content in a holistic manner and see the correlation between each subject. It can also link other meaningfully related content, leading students to develop higher-level thinking. In additionto the integration activities, group learning or interdisciplinary, it makes the students think of linking and analyzing from practice, not just through the memorization of textbooks. Moreover, students have fun learning. They have better interaction with teachers and classmates, and further develop their moral skills.(การจัดการเรียนการสอนแบบบูรณาการทำให้ผู้เรียนเข้าใจเนื้อหาในลักษณะองค์รวม มองเห็นความสัมพันธ์ของเนื้อหาแต่ละวิชา และสามารถเชื่อมโยงเนื้อหาที่มีความสัมพันธ์กันเข้าไว้ด้วยกันอย่างมีความหมาย ก่อให้เกิดการพัฒนาทักษะการคิดขั้นสูง นอกจากนี้ จากการทำกิจกรรมการบูรณาการระหว่างกลุ่มสาระการเรียนรู้หรือสหวิทยาการ ทำให้ผู้เรียนพัฒนาทางด้านการคิดเชื่อมโยง การคิดวิเคราะห์ จากการได้ลงมือปฏิบัติ มิใช่เพียงการท่องจำจากหนังสือเรียน ผู้เรียนมีความสนุกในการเรียน มีปฏิสัมพันธ์ที่ดีกับครูผู้สอน และเพื่อนในชั้นเรียน รวมไปถึงการมีคุณธรรมและจริยธรรมที่ดีงาม)
Publisher
Faculty of Education, Chulalongkorn University
First Page
78
Last Page
89
Recommended Citation
Chanchang, Jirachapan
(2020)
"Integrated Teaching and Learning Management for the Development of Higher Order Thinking Skills: Learning to Practice(การจัดการเรียนการสอนแบบบูรณาการเพื่อพัฒนาทักษะการคิดขั้นสูง: การเรียนรู้สู่การปฏิบัติจริง),"
Journal of Education Studies: Vol. 48:
Iss.
3, Article 5.
Available at:
https://digital.car.chula.ac.th/educujournal/vol48/iss3/5