Abstract
The purposes of this research were to 1) develop the vocational competency-based learning management system; and 2) evaluate efficiency of the developed system. Data were analysed with the use of mean and standard deviation. The researcher used the System Development Life Cycle (SDLC) methodology to develop the system, whichconsisted of 5 components, namely, user management system, course managementsystem, module management system, quiz and assessment management system, and report management system. The system was designed for friendly used with any device. The results indicated that the efficiency of overall system was validated at the highest levels (=4.50).(การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) พัฒนาระบบการจัดการเรียนรู้เชิงวิชาชีพแบบฐานสมรรถนะ และ 2) ประเมินประสิทธิภาพระบบการจัดการเรียนรู้เชิงวิชาชีพแบบฐานสมรรถนะ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ คือ ค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานระดับความเห็นของผู้เชี่ยวชาญที่มีต่อระบบการจัดการเรียนรู้เชิงวิชาชีพแบบฐานสมรรถนะ ผู้วิจัยได้พัฒนาระบบโดยใช้กระบวนการพัฒนาซอฟต์แวร์ระบบประกอบด้วยองค์ประกอบ 5 ส่วน ได้แก่ การจัดการข้อมูลผู้ใช้ การจัดการรายวิชา การจัดการบทเรียนโมดูล การจัดการแบบทดสอบและการประเมินผลและการจัดการรายงาน ซึ่งได้ออกแบบระบบให้ใช้งานง่ายเหมาะสมกับทุกอุปกรณ์ ผลการประเมินประสิทธิภาพของระบบอยู่ในระดับดีมาก ผลการศึกษาพบว่า ผู้เชี่ยวชาญประเมินประสิทธิภาพการใช้งานระบบรวมทุกด้านอยู่ในระดับดีมาก โดยมีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.50)
Publisher
Faculty of Education, Chulalongkorn University
First Page
290
Last Page
308
Recommended Citation
Khamtu, Parwapun
(2019)
"The Development of Vocational Competency-Based Learning Management System(การพัฒนาระบบการจัดการเรียนรู้เชิงวิชาชีพแบบฐานสมรรถนะ),"
Journal of Education Studies: Vol. 47:
Iss.
3, Article 16.
Available at:
https://digital.car.chula.ac.th/educujournal/vol47/iss3/16