Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD)
ผลของการประเมินตนเองที่มีต่อความสนใจในกิจกรรม และผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2
Other Title (Parallel Title in Other Language of ETD)
Effects of self-evaluation on intrinsic interest and achievement in mathematics of mathayomsuksa two students
Year (A.D.)
1994
Document Type
Thesis
First Advisor
คัคนางค์ มณีศรี
Faculty/College
Graduate School (บัณฑิตวิทยาลัย)
Degree Name
ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level
ปริญญาโท
Degree Discipline
จิตวิทยาการศึกษา
DOI
10.58837/CHULA.THE.1994.138
Abstract
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุเพื่อศึกษาผลของการประเมินตนเองมีต่อความสนใจในกิจกรรมและผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ผลการวิจัยพบว่า 1. กลุ่มนักเรียนที่มีการประเมินตนเองมีความสนใจในกิจกรรมสูงกว่านักเรียนที่ไม่มีการประเมินตนเอง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติระดับ .01 2. กลุ่มนักเรียนที่มีการประเมินตนเองมีผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสตร์สูงกว่ากลุ่มนักเรียนที่ไม่มีการประเมินตนเอง อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01
Other Abstract (Other language abstract of ETD)
The purpose of this research was to study the effects of self-evaluation on intrinsic interest and achievement in mathematics of mathayom suksa two students. Result : 1. Students in self-evaluation group showed significantly higher scores on intrinsic interest than students in nonself-evaluation group (p<.01) 2. Students in self-evaluation group showed significantly higher scores on achievement in mathematics than students in nonself-evaluation group (p<.01).
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivative Works 4.0 International License.
Recommended Citation
พรรณโกสุม, สิริพรรณ, "ผลของการประเมินตนเองที่มีต่อความสนใจในกิจกรรม และผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2" (1994). Chulalongkorn University Theses and Dissertations (Chula ETD). 31622.
https://digital.car.chula.ac.th/chulaetd/31622